Serious applied games ontwerp
Afgelopen semester hebben we de opdracht gekregen om in een groep van drie tot vier personen een Serious Game te maken voor het Huukske. Daarbij was het van belang dat iedereen individueel deel had aan het inrichten- en bijsturen van het ontwerpproces en het was belangrijk om samen te ontwerpen.
Om een groep te samenstellen, was het de bedoeling om een spel te maken, waarin je in het kort naar voren kon laten komen welke ideeën je had.
Ik heb een korte pitch gehouden met mijn ideeën voor een spel om mensen naar het Huukske te krijgen.
De week daarop hebben we in het Huukske het interview afgenomen met de stakeholders. Deze notulen hebben we gebruikt om een persona te maken en een confrontatie matrix.
Door middel van schetsen en onderzoek naar verschillende soorten games en technieken heb ik ideeën opgedaan. Hier heb ik een one-page game-design van gemaakt en gepresenteerd aan de groep. Naar aanleiding hiervan hebben we een digitaal spel bedacht in combinatie met een bordspel. In de laatste fase heb ik mij vooral gericht op het bordspel en deze verder ontwikkeld.
Om het bordspel te kunnen ontwikkelen heb ik meerdere iteraties doorlopen.De concepten die ik had gemaakt heb ik uitvoerig getest. Door het continue testen, is er een spel ontwikkeld waar de gebruikers erg enthousiast over waren (zoals in het filmpje te zien is).
Tools: