player motivation en leergedrag

icon-heart-draw  Design-thinking-ideate-icon  icon-cog-draw icon-test-draw 

Bij ‘Playermotivation en leergedrag’ is het doel om de belangrijkste elementen die van invloed zijn op een game te kennen. Het gaat zowel om de motivatie om te beginnen aan een spel, als om gemotiveerd te blijven. 

De theorie uit de lessen heb ik toegepast door een spel te maken, waar de feedbackloops goed uitgedacht en omschreven worden. De werking van het spel heb ik uitgewerkt in een one-page game design.

 

Onthouden- Door dit spel veel te spelen, kan de gebruiker leren welk eten gezond is en welk eten ongezond.

Begrijpen – Doordat de gevolgen van het eten en bewegen ‘gespiegeld’ worden aan de gebruiker, gaat hij beter begrijpen, waarom gezond eten en bewegen belangrijk is.

Toepassen – Door het toepassen van het geleerde in de praktijk, krijgt de gebruiker meer inzicht hoe hij problemen moet oplossen. 

Analyseren – Doordat al het voedsel en beweging terug te zien zijn in de game, kan de gebruiker zijn eigen gedrag analyseren en oorzaken ontdekken van het gedrag. 

Evalueren – In de game is een duidelijke vooruitgang te zien en kunnen er verbeterpunten gevonden worden. 

Creëren – In dit spel wordt een nieuw gedrag gecreëerd, door het stellen van doelen en door het (langzaam) vervangen van oude gewoontes ontstaan er nieuwe routines.

Tools:

Round-Custom-Indesign-icon Round-Custom-XD-icon Round-Custom-Illustrator-icon 

Het spel werkt samen met verschillende apps, die de gezondheid al bijhouden. Met deze gegevens wordt in het spel de toegang tot een volgend level, het tempo, en de punten bepaald.
Het spel werkt samen met verschillende apps, die de gezondheid al bijhouden. Met deze gegevens wordt in het spel de toegang tot een volgend level, het tempo, en de punten bepaald.
One page game design voor player motivation en leergedrag voor de opleiding communicatie en multimedia design CMD
Een one-page game design van het spel.