karakters en verhalen in nieuwe spelwerelden

   Design-thinking-define-icon Design-thinking-ideate-icon 

Het doel van deze LWG is om een provotype te maken die leidt tot gedragsverandering. 

Mijn idee was om mensen bewust te maken van hun eigen gedrag. Dit wil ik doen door gedrag te spiegelen en de ‘negatieve’ situaties te transformeren naar iets positiefs zodat ze op deze manier hun eigen talenten gaan zien. 

Ook wil ik drijfveren ontmaskeren en de en de gebruiker triggeren om oude gewoontes los te laten.

In dit spel zal de hoofdpersoon zichzelf ontwikkelen en verschillende archetypes tegenkomen. Beginnend als Weeskind zal hij met behulp van de Gelukszoeker zich ontwikkelen tot Kunstenaar. 

 

Plotvraag:

Zal het de onzekere Joep lukken op zoek te gaan naar geluk en zijn angsten te overwinnen zodat hij eindelijk zichzelf kan ontwikkelen en laten zien wie hij is?

Hiërarchie van de doelen in het spel:

A: Confrontatie met de situatie en zelfbeeld.

B: Negatieve situaties transformeren naar een toekomstbeeld (van fouten leer je).

C: Volhouden, niet terugzakken in oude gewoontes, gedachtegangen.

D: Het beste van jezelf naar boven laten komen, eigen kwaliteiten ontwikkelen.

 

Het spel speelt zich af in drie verschillende ruimtes:

Ruimte 1. hier begint de reis alleen in een ruimte met een groot scherm, een plankje en plateau of mand waar je op kunt staan. De speler heeft een Hololens, of Oculus drift, die ervoor zorgt dat je de ruimte, het scherm én een laag daaroverheen  (de luchtballon) kan zien.

Ruimte 2. Dit is de grot waar de deelnemers komen als de luchtballon is gestrand. Het is donker en koud en er waait wat koude wind naar binnen. Hoe meer balletjes er worden verzameld (zwevend in de lucht), hoe warmer het wordt en hoe meer de wind afneemt.

Ruimte 3. Dit is de ruimte waar de kunstenaars mogen gaan creëren, op de wand, op de vloer, het plafond en de objecten die er staan. Ze gaan door, totdat ze de ideale wereld hebben gecreëerd. In de ruimte staan ook verschillende spiegels waar ze kunnen zien hoe ze zelf getransformeerd zijn en ze kunnen zelf ook onderdeel worden van de creatie.

Tools:

Round-Custom-Indesign-icon Round-Custom-XD-icon  Round-Custom-Photoshop-icon Round-Custom-Illustrator-icon 

Karakterconstellatie van weeskind naar kunstenaar
Karakterconstellatie. Met behulp van de Strijder, Magiër, Gelukszoeker en Provocateur ontwikkeld het Weeskind zich tot Kunstenaar.
Een luchtballon in een virtuele ruimte, met behulp van AR is er een laag over de werkelijkheid heen te zien.
Een luchtballon in een spelruimte, met behulp van AR kan de speler de ballon zien.
Drie verschillende ruimtes waar het spel gespeeld wordt.