Huisstijl Netzozeker

icon-heart-draw  Design-thinking-ideate-icon  icon-cog-draw icon-test-draw

De vraag van de opdrachtgever was om een nieuwe website en huisstijl te maken die aansluit bij de doelgroep en via de verschillende mediakanalen goed tot uiting kan komen.

Omdat de gebruiker centraal staat in dit proces en dit de doelgroep is waar dit ontwerp uiteindelijk op moet aanslaan, heb ik deze doelgroep in kaart gebracht met een empathy-map. Naar aanleiding van deze empathy-map heb ik onderzoek gedaan naar kleur en interesses van de doelgroep. Dit heb ik weer samengevoegd met de kernwaarden van Netzozeker. Zij zijn een softwarebedrijf, waarbij koppelingen ook heel belangrijk zijn. Daarom heb ik een groot net gemaakt, met verschillende knooppunten (koppelingen) die verbinden. Dit net kan op meerdere manieren toegepast worden.

Het kleurgebruik heb ik zo eenvoudig mogelijk gehouden; wit, zwart en groen. Dit valt op, is makkelijk in gebruik in combinaties met andere kleuren en foto’s en herkenbaar. De associatie met groen op een zwarte achtergrond is ook positief; denk aan een stoplicht (in het donker) dat op groen springt, het groene pijltje boven de rijbanen waar je mag rijden op de snelweg, of er nog parkeerplaatsen vrij zijn in de parkeergarage etc. Het is de kleur van (door)gaan, juiste keuze, het geeft je letterlijk groen licht.

De kleuren en het ‘net’ kunnen op meerdere manieren toegepast worden (zie onderste afbeelding). Dit zorgt voor ruimte voor creativiteit, zonder dat de herkenning verloren gaat.

 

Tools:

Round-Custom-Indesign-icon Round-Custom-XD-icon Round-Custom-Illustrator-icon

Huisstijl voor maatwerk software bedrijf Netzozeker
Deze illustratie geeft weer hoevaak per minuut de API aangeroepen wordt.