graphic design

In deze leerwerkgroep was de opdracht om visueel aantrekkelijke grafische ontwerpen te maken voor verschillende dragers (bijvoorbeeld online en print) waarin de grondbeginselen van grafische ontwerpprincipes zijn toegepast om de boodschap te communiceren. Dit moest toegepast worden in een interactief Brandbook.

Om tot het beste resultaat te komen heb ik deze leerwerkgroep gecombineerd met de leerwerkgroep ‘Bedrijfsanalyse’. In de bedrijfsanalyse heb ik een doelgroep, missie en visie bepaald voor het bedrijf ‘Eye Watch’, dit heb ik als basis gebruikt voor het ontwikkelen van het merk.

Bij het ontwerpen van het logo heb ik eerst onderzoek gedaan naar vormen en kleuren. Zo kwam ik erachter dat een ronde vorm een gevoel van veiligheid geeft en blauw een zakelijke kleur is. Dit zorgde voor een perfecte match voor het logo dat ik uiteindelijk heb ontworpen.

De ronde vorm heb ik ook in de verschillende adaptieve ontwerpkeuzes terug laten komen. Zo heeft de auto (Fiat 500) ronde vormen en zijn de visitekaartjes ook rond.

Een ander belangrijk punt in deze leerwerkgroep was dat het Brandbook interactief was. De interactie heb ik ter ondersteuning van de getoonde content toegepast. Zo kun je bijvoorbeeld zien met een mouse-over, hoe je het logo op een correcte manier kan toepassen en hoe het logo niet gebruikt mag worden.

 

tools:

Round-Custom-Indesign-icon Round-Custom-XD-icon  Round-Custom-Photoshop-icon Round-Custom-Illustrator-icon